ابطحي: مرآتي دروغ گفت

آرمان: برنامه دورهمی ساعت 23 شامگاه پنجشنبه، که با اجرای مهران مدیری روی آنتن صداوسیما رفت، به روال معمول عاری از حاشیه نبود و واکنش‌های بسیاری با خود در فضای مجازی به‌دنبال داشت البته با این تفاوت که این بار ایمان مرآتی خبرنگار واحد مرکزی خبر صداوسیما مهمان نوروزی برنامه دورهمی بود. او در این برنامه به بیان اظهاراتی درباره حوادث سال 88 پرداخت که این اظهارات با خود واکنش‌های گسترده‌ای به‌ویژه از سوی برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در فضای مجازی به‌دنبال داشت. به همین دلیل برخی از زندانیان حوادث سال 88 که از نزدیک شاهد امور بودند، این اظهارات را اساسا دروغ خواندند و دور از اخلاق حرفه‌ای دانستند. بر این اساس، ایمان مرآتی در بخشی از برنامه دورهمی شامگاه پنجشنبه‌ گفته بود: «در سال ۸۸ من یک گفت‌وگو با دو متهم سرشناس فتنه ۸۸ داشتم. به من اعلام کردند که این دو زندانی خودشان می‌خواهند با بخش خبری صداوسیما گفت‌وگو کنند. ما در زندان حاضر شدیم و گفت‌وگو را گرفتیم.» از این رو، محمدعلی ابطحی معاون رئیس دولت اصلاحات به‌عنوان یکی از زندانیان حوادث 88 طی پیامی در کانال تلگرام خود نسبت به اظهارات مرآتی واکنش نشان داد و با بیان اینکه از بس دروغ شنیدیم شاخ درنیاوردم، گفت: کل حرف‌هایش در مورد مصاحبه در زندان دروغ بود. در آن زمان، سلول انفرادی بودیم و راهی برای دعوت از ایشان نداشتیم.
سال 88 کتک خوردم
ایمان مرآتی در برنامه دورهمی از ابتدا لوگوی واحد مرکزی خبر را که همراه خود آورده بود، روی میز گذاشت و با اشاره به آن از دلبستگی‌های خود به لوگو گفت و همچنین به بیان بیوگرافی و خاطرات خود پرداخت. وی در بخشی از اظهارات خود که واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی در پی داشت، بیان کرد: من در زندگی‌ام خیلی اذیت شدم، سال 88 کتک خوردم، از مردم فحش شنیدم و از همه آنها هم گذشتم، ما خبرنگارها سربازهای خط مقدم این نظام هستیم. این‌ کار کتک خوردن دارد؛ در سال ۸۸ من یک گفت‌وگو با دو متهم سرشناس فتنه ۸۸ داشتم. این خبرنگار صداوسیما ادامه داد: به من اعلام کردند که این دو زندانی خودشان می‌خواهند با بخش خبری صداوسیما گفت‌وگو کنند. ما در زندان حاضر شدیم و گفت‌وگو را گرفتیم و بعد از آن، مردم من را به چشم دیگر می‌دیدند. بعد از آن گفت‌وگو، آدرس خانه خودم، پدر و مادرم، پمپ بنزینی که در آن بنزین می‌زدم را معرفی کردند و بارها من و خانواده‌ام را تهدید به مرگ کردند.
گرفتن املاک نجومی


خبرنگار مهمان در برنامه دورهمی در بخشی دیگر از اظهاراتش با بیان اینکه حدود ۲‌میلیون و نیم هرماه دریافت می‌کنیم البته براساس گزارش‌هایی که می‌بندیم کارانه دریافت می‌کنیم و برای هر سفر خارجی هم حق ماموریت داریم، گفت: در این حق ماموریت‌ها اگر همراه یکی از مسئولان با ناهار و شام باشیم، حقوق روزانه ۵۰ یورو است و اگر بدون ناهار و شام باشد، ۱۰۰ یورو است. وی همچنین درباره املاک نجومی خود و حاشیه‌ای که ایجاد شده بود، اظهار کرد: سال ۸۲ هم به صداوسیما و هم دیگر ارگان‌ها بخشنامه‌ای رسید که هر کسی که خانه ندارد می‌تواند ثبت‌نام کند و قسط بندی کند‌. من و کامران نجف‌زاده هم مثل بقیه دوستان صدابردار و... ثبت‌نام کردیم و یک آپارتمان ۵۲ متری تحویل گرفتیم و تمام اقساط آن را به‌طور کامل پرداخت کردیم. اما چون اسم‌های ما آشنا بود، معروف شد به گرفتن املاک نجومی.
شاخ درنیاوردم!
محمدعلی ابطحی معاون رئیس دولت اصلاحات به‌عنوان یکی از زندانیان حوادث 88 که خود از نزدیک شاهد رویدادهای زندان در آن سال پرحادثه بود، طی پیامی در کانال تلگرامی خود به اظهارات ایمان مرآتی درباره حوادث سال 88 واکنش نشان داد و گفت: از بس دروغ شنیدیم شاخ درنیاوردم ولی کل حرف‌هایی که در مورد آن مصاحبه در زندان گفت، دروغ بود. محمدعلی ابطحی در واکنش به اظهارات ایمان مرآتی در برنامه شب گذشته دورهمی درباره گفت‌وگو با دو تن از زندانیان سال ۸۸ در زندان در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز کلی پیام داشتم که در برنامه دیشب دورهمی آقای خبرنگاری که آمده بود توی زندان با ما مصاحبه کرده بود گفته ما از توی زندان از ایشان یا صداوسیما درخواست کرده بودیم قدم‌رنجه کنند و با ما مصاحبه کنند. البته از بس دروغ شنیدیم شاخ درنیاوردم ولی کل حرف‌هایی که در مورد آن مصاحبه در زندان گفت، دروغ بود. والا اون موقع سلول انفرادی بودیم و راهی برای دعوت از ایشان نداشتیم.